Komunikat nr 1 – III tura Mistrzostw Okręgu Teamów w wędkarstwie spinningowym

Okręgowy Kapitanat Sportowy informuje, że w dniu 13 lipca 2025 r. organizuje na zbiorniku Otmuchów trzecią turę Mistrzostw Okręgu Teamów w Wędkarstwie Spinningowym z łodzi o Puchar Burmistrza Otmuchowa. W zawodach biorą udział teamy w składzie dwuosobowym (seniorzy – członkowie Okręgu PZW Opole), zgłoszeni do udziału w 1. turze Mistrzostw. Zawody rozegrane zostaną zgodnie z Zasadami Organizacji Sportu Wędkarskiego, część 5.

Zgłoszenie teamu do zawodów jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na umieszczenie nazwisk zawodników w publikowanych relacjach z zawodów.
Teamy muszą dysponować własnymi łodziami, obowiązkowo wyposażonymi w sprzęt ratunkowy.

Zgodnie z Rozdziałem VII pkt 9 ZOSW, część 5, łowisko zostaje zamknięte dla zawodników od poniedziałku w tygodniu, w którym rozgrywane są zawody.

Biuro zawodów mieścić się będzie na stanicy wędkarskiej Koła PZW Paczków w Ściborzu.

Zgodnie z uchwałami ZO z dnia 28.03.2025 r. nr 29 i 31, od uczestników będą pobierane opłaty startowe.
Opłatę startową w wysokości 120,00 zł od teamu należy dokonać przelewem bankowym (mogą wpłacać zarówno koła/kluby, jak i indywidualnie sami zawodnicy) na konto:

Santander Bank Polska S.A.
62 1090 2138 0000 0001 5699 5894

Termin wpłaty: do godz. 22:00 dnia 9 lipca br. (środa).
W tytule przelewu należy podać datę i nazwę zawodów oraz nazwę teamu, a jednocześnie zgłoszenia uczestników należy dokonać w formie elektronicznej na adres e-mail: sport@pzw.opole.pl, poprzez podanie nazwy teamu, imienia i nazwiska zawodników (z numerem telefonu), za których dokonywana jest wpłata, oraz numeru rejestracyjnego pojazdu.

Po tym terminie lista startowa ukaże się na stronie internetowej Okręgu PZW.

 

UWAGA!!!
KAŻDY ZAWODNIK POTWIERDZA SWOJE UCZESTNICTWO PODPISEM NA LIŚCIE STARTOWEJ W SEKRETARIACIE ZAWODÓW DO GODZ. 6:00

 

WAŻNE INFORMACJE REGULAMINOWE:

  • Mistrzostwa zostaną rozegrane przy pomocy aplikacji.
  • Przymiary stosowane w zawodach i eksponowanie ryb do zdjęcia.

Wypis z ZOSW, część 5:
7. Obowiązuje stosowanie przymiarów o dokładności 1 mm.
8. Przyjmuje się następującą definicję pomiaru długości ryby: „za długość ryby uważa się odległość pomiędzy początkiem głowy a najdalszym krańcem promienia płetwy albo tarczy ogonowej” (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12 lipca 2023 r. w sprawie szczegółowych warunków ochrony i połowu ryb w powierzchniowych wodach śródlądowych).
9. Ryba podczas mierzenia powinna być ułożona na płaskiej powierzchni tak, aby przymiar nie zginał przedniej części pyszczka, a ogon był maksymalnie rozciągnięty wzdłuż osi pomiaru.
10. Ryba musi leżeć na prawym boku i dotykać pyskiem czoła miary.
11. Dla zawodów organizowanych z wykorzystaniem aplikacji zdjęcie musi być wykonane w taki sposób, aby początek głowy i najdalszy koniec płetwy albo tarczy ogonowej był widoczny na miarce, ponadto numer karty startowej oraz imię i nazwisko powinny być widoczne na zdjęciu, na wysokości głowy ryby.
12. Prezentacja ryby i przytrzymywanie jej na miarce dopuszczalne jest przy użyciu maksymalnie dwóch palców jednej dłoni. Palce muszą leżeć na rybie luźno, nie przyciskając jej do miary. Palce powinny znajdować się wyłącznie na tułowiu ryby (pod żadnym pozorem nie na płetwie ogonowej ani na głowie pomiędzy pyskiem a pokrywą skrzelową).
13. Głowa i ogon muszą być widoczne w całości – nie dopuszcza się składania płetwy ogonowej w celu wydłużenia ryby.
14. Zdjęcie musi przedstawiać rybę „z góry”, wykonane prostopadle nad rybą. Zdjęcia robione od tyłu lub przodu ryby będą odrzucane przez sędziego.
15. W przypadku zdjęcia nieostrego lub prześwietlonego, uniemożliwiającego prawidłowy odczyt, zdjęcie zostanie odrzucone, a zawodnik (team) zostanie niezwłocznie poproszony o jego powtórne wykonanie.
16. W przypadku odrzucenia zdjęcia zawodnik (team) otrzymuje wiadomość z informacją o przyczynie. Historia powiadomień dostępna jest na życzenie zawodnika.
17. Wszystkie odrzucone zdjęcia są do wglądu na życzenie zawodnika po zakończeniu tury zawodów.
18. Zdjęcia podlegają weryfikacji na bieżąco przez sędziego w celu wyeliminowania „podwójnych ryb”.
19. Po zakończonej turze w menu aplikacji należy sprawdzić, czy ilość złowionych i zgłoszonych ryb się zgadza. W przypadku niezgodności należy zgłosić ten fakt do biura zawodów (sędziemu pomiarowemu) w czasie maks. 30 minut od trzeciego sygnału – zakończenia tury zawodów.
20. Ryba podwójnie zgłoszona bądź złowiona po raz drugi przez ten sam team/zawodnika będzie dyskwalifikowana i nie będzie zaliczana do punktacji.

Ze względu na ograniczoną liczbę obsługi sędziowskiej, sędziowie pełnić będą wyłącznie funkcję obserwatorów i rozjemców w sprawach spornych.

 

Przypominamy: zawodnik może zostać zdyskwalifikowany za stawienie się na zawody w niepełnej dyspozycji psychofizycznej lub za używanie środków zmniejszających tę dyspozycję w czasie trwania zawodów.

 

Program zawodów – 13 lipca 2025 r. /niedziela/

  • do godz. 6:00 – potwierdzenie zgłoszeń w Biurze Zawodów
  • 6:00 – zbiórka zawodników, wydanie kart startowych
  • 6:30 – wypłynięcie na sektory
  • 7:00–14:00 – zawody
  • do godz. 14:30 – przyjmowanie kart startowych
  • 14:30–15:00 – obliczanie wyników
  • 15:00 – ogłoszenie wyników 3. tury, wręczenie pucharów i nagród

 

Organizator zawodów w zależności od warunków zastrzega sobie prawo zmian w harmonogramie i regulaminie zawodów.

Okręgowy Kapitanat Sportowy

Podobne wiadomości